Paranoid

Bild ur arkivet

Min "standardfrukost" består av yoghurt,keso, psylliumfrön och hallon kryddat med vaniljpulver, stevia och kanel, som en del av er säkert redan vet. Ibland brukar jag göra den kvällen innan, för att underlätta för mig själv på morgonen. Dels för att slippa massa bök i köket tidigt och dels för att fröna ska hinna svälla (annars gör jag frukosten direkt jag vaknar, ställer in den i kylskåpet i en halvtimme och äter sedan). 
Så visst låter det bra och smidigt att fixa det dagen innan? Nja, jag har blivit så jäkla paranoid. Tror att någon går och häller i en massa fett i min skål, bara för att. Samma sak med lightdrycker, jag misstänker alltid att de "råkat" sätta fel etikett på just min dricka och att jag därmed dricker sockrig, sötsliskig och kalorifylld läsk. Äter jag på restaurang eller liknande där man inte kan få det i flaska med etikett på så beställer jag vatten. Egentligen hur löjligt som helst.. 

1 kommentar:

  1. Anorexin kan intala en dom mest korkade grejerna någonsin.. <3

    SvaraRadera